MITSUBISHI Carisma GDI 1.8 (99 r) - jaka instalacja LPG?

Widzisz archiwalną wersję wątku "MITSUBISHI Carisma GDI 1.8 (99 r) - jaka instalacja LPG?" z forum pl.misc.samochody


Strona 1 z 11

Marcin - 9 Sty 2005, 09:12

Witam,
Prawdopodobnie zakupie takowe auto. Czy możecie mi podpowiedziec,
czy do niego będę mógł zamontować tanią instalację gazową czy konieczna
będzie z sekwencyjnym wtryskiem gazu?

Pozdrawiam
Marcin

R6 - 9 Sty 2005, 09:41

Witam,
Prawdopodobnie zakupie takowe auto. Czy możecie mi podpowiedziec,
czy do niego będę mógł zamontować tanią instalację gazową czy konieczna
będzie z sekwencyjnym wtryskiem gazu?

Pozdrawiam
Marcin

przez pol roku wspolnie z gazownikami walczylysmy z zagazowaniem,
ja sie poddalem ...pozostaje tylko dobry sekwencyjny wtrysk gazu,
przed zakupem sprawdz rozrzad, /czy bardzo nie klepie przy zimnym silniku/,
tps, przeplywomierz czy na benzynie sa wolne obr? czy sa 800 czy juz je
sprzedajacy cwaniaczek nie podwyzszyl na 1000 obr?
ostrzegam przed bardzo drogim sewisem i brakiem dobrych fachowcow znajacych
ten silnik
pozdro:)

DiXX - 9 Sty 2005, 10:42

Witam,
Prawdopodobnie zakupie takowe auto. Czy możecie mi podpowiedziec,
czy do niego będę mógł zamontować tanią instalację gazową czy konieczna
będzie z sekwencyjnym wtryskiem gazu?

Pozdrawiam
Marcin


tylko sekwencyjny, znam jednego co pozalowal.. i juz go to sporo
kosztowalo.. pierwsza porazka nie dala mu nauczki, kilka miesiecy pozniej
mial druga.

DiXX

Przembo - 9 Sty 2005, 10:48


Prawdopodobnie zakupie takowe auto. Czy możecie mi podpowiedziec,
czy do niego będę mógł zamontować tanią instalację gazową czy konieczna
będzie z sekwencyjnym wtryskiem gazu?


Ten silnik nie nadaje sie do zagazowania. Sa instalacje do niego bodajze Vialle podajaca 80%LPG i
20%noPb (chlodzenie wtrsykiwaczy), jednak cena AFAIR ~9-10kpln podwaza ekonomiczny sens
przedsiwziecia.

Pozdr

PS. Powyzsze pisane z pamieci, wiec zweryfikuj to przez google.

Blyskacz - 9 Sty 2005, 12:22

Ten silnik nie nadaje sie do zagazowania. Sa instalacje do niego bodajze Vialle podajaca
80%LPG i
20%noPb (chlodzenie wtrsykiwaczy), jednak cena AFAIR ~9-10kpln podwaza ekonomiczny sens
przedsiwziecia.


dokladnie tak a i w przypadku wspomnianej przez Ciebie instalki jest z tym mnostwo
klopotu...
..generalnie nikt kto ma pojecie o tym aucie i lubi swiety spokoj nie zabierze sie za
montaz...

pozdrawiam Blyskacz

pietruszek - 9 Sty 2005, 14:06

Witam,
Prawdopodobnie zakupie takowe auto. Czy możecie mi podpowiedziec,
czy do niego będę mógł zamontować tanią instalację gazową czy konieczna
będzie z sekwencyjnym wtryskiem gazu?


to jest silnik z bezposrednim wtryskiem wiec sie nie nadaje do gazowania
choc teoretycznie jest to mozliwe
zobacz tu www.mitsubishiklub.pl/forum/

Przemek (usun _, dawne przemek@vulcan.edu.pl) - 9 Sty 2005, 14:14

to jest silnik z bezposrednim wtryskiem wiec sie nie nadaje do gazowania
choc teoretycznie jest to mozliwe
zobacz tu www.mitsubishiklub.pl/forum/

jezeli juz mowimy teoretycznie.. to dlaczego nie mozna zalozyc instalki z
mieszaczem, odciac te bezposrednie wtryski + emulacja co tam mu trzeba i
juz? Taki downgrade o 3 epoki:)
Przemek

pluton - 9 Sty 2005, 15:04

Ten silnik nie nadaje sie do zagazowania.


Popieram, choc sa inne zdania na ten temat tez.
Sa instalacje do niego bodajze Vialle podajaca
80%LPG i
20%noPb (chlodzenie wtrsykiwaczy), jednak cena AFAIR ~9-10kpln podwaza
ekonomiczny sens
przedsiwziecia.

dokladnie tak a i w przypadku wspomnianej przez Ciebie instalki jest z tym
mnostwo
klopotu...
..generalnie nikt kto ma pojecie o tym aucie i lubi swiety spokoj nie
zabierze sie za
montaz...


Dokladnie popieram te opinie.

Jak masz lekka noge, to automat z klima spali ci w trasie 5,5 litra.
Lepiej zapomnij o gazowaniu.

pozdrawiam
pluton

Blyskacz - 9 Sty 2005, 15:22

jezeli juz mowimy teoretycznie.. to dlaczego nie mozna zalozyc instalki z
mieszaczem, odciac te bezposrednie wtryski + emulacja co tam mu trzeba i
juz? Taki downgrade o 3 epoki:)


ano nie, bo widzisz problemem nie jest sterowanie np. 4gen a jedynie fakt,
ze po dluzszej jezdzie na lpg auto nie bedzie jezdzic na pb - wtryski do wymiany.
Oczywiscie mozna przerobic to autko na only lpg i wtedy bedzie jezdzic :-)

pozdrawiam Blyskacz

Hobbes - 9 Sty 2005, 16:29

czy do niego będę mógł zamontować tanią instalację gazową czy konieczna
będzie z sekwencyjnym wtryskiem gazu?


Proszę, nie rób tego Carismie! Mój ojciec jeździł takim Mitsu i nigdy nie
sprofanowałbym tego auta gazem.
Pozdrawiam.

---
Lantra 1.5 GLSi

Hektor - 9 Sty 2005, 16:52


Jak masz lekka noge, to automat z klima spali ci w trasie 5,5 litra.


Nie od rzeczy bedzie tu dodac, ze przy ok.70 km/h, najlepiej na pustej
drodze.

Pozdrw
Zbigniew Kordan

Przemek (usun _, dawne przemek@vulcan.edu.pl) - 10 Sty 2005, 03:26

ano nie, bo widzisz problemem nie jest sterowanie np. 4gen a jedynie fakt,
ze po dluzszej jezdzie na lpg auto nie bedzie jezdzic na pb - wtryski do
wymiany.
Oczywiscie mozna przerobic to autko na only lpg i wtedy bedzie jezdzic :-)

a wiec po to te 20% benzyny (zeby wtryski sie nie "zapiekly")... wiec moze
tak... nie odcinac wtryskow, zmniejszych np cisnienie na listwie (albo
madrzej .. np zmniejszyc czas otwarcia wtrysku) aby paliwa mniej lecialo i
mieszacz jak z poloneza? Tak byloby dobrze?.. teoretycznie
Przemek

Boombastic - 10 Sty 2005, 11:00

Proszę, nie rób tego Carismie! Mój ojciec jeździł takim Mitsu i nigdy nie
sprofanowałbym tego auta gazem.
Pozdrawiam.


No co ty, na razie to gazowanie Merca i BMW to uznana przez niektórych
profanacja. Ty dokładasz Mitsu, inny dołoży Fiaty i Daewoo i się okaże, że
każde auto trzeba tylko wielbić i broń boże nic nie przerabiać :-)

R6 - 10 Sty 2005, 10:59

ano nie, bo widzisz problemem nie jest sterowanie np. 4gen a jedynie
fakt,
ze po dluzszej jezdzie na lpg auto nie bedzie jezdzic na pb - wtryski do
wymiany.
Oczywiscie mozna przerobic to autko na only lpg i wtedy bedzie jezdzic
:-)
a wiec po to te 20% benzyny (zeby wtryski sie nie "zapiekly")... wiec moze
tak... nie odcinac wtryskow, zmniejszych np cisnienie na listwie (albo
madrzej .. np zmniejszyc czas otwarcia wtrysku) aby paliwa mniej lecialo i
mieszacz jak z poloneza? Tak byloby dobrze?.. teoretycznie
Przemek

gosciu na ch..j kupujesz tego misia? skoro masz zamiar wykastrowac go z jego
najcennieszego elementu jakim jest silnik?
kup poloneza zaloz gaz i jezdzij...
nie wiem czy pozdrawiac?

Hobbes - 10 Sty 2005, 11:38

No co ty, na razie to gazowanie Merca i BMW to uznana przez niektórych
profanacja. Ty dokładasz Mitsu, inny dołoży Fiaty i Daewoo i się okaże, że
każde auto trzeba tylko wielbić i broń boże nic nie przerabiać :-)


Ten silnik to jeden z najwiekszych atutów Carismy. Co do Fiatów i Daewoo się
nie wypowiadam, bo Mitsubishi wyprzedza je technologiczne o lata świetlne,
więc nie ma co gadać. Poza tym zagazowałbyś np. Mitsu 3000GT?

Boombastic - 10 Sty 2005, 11:58

Ten silnik to jeden z najwiekszych atutów Carismy. Co do Fiatów i Daewoo
się
nie wypowiadam, bo Mitsubishi wyprzedza je technologiczne o lata świetlne,
więc nie ma co gadać. Poza tym zagazowałbyś np. Mitsu 3000GT?


Chodzi ci o tą atrapę wozu sportowego?

Hobbes - 10 Sty 2005, 12:49

Chodzi ci o tą atrapę wozu sportowego?


Nazywaj to, jak chcesz. Pytanie pozostaje pytaniem.

Tomcat - 10 Sty 2005, 13:00


Jak masz lekka noge, to automat z klima spali ci w trasie 5,5 litra.

Nie od rzeczy bedzie tu dodac, ze przy ok.70 km/h, najlepiej na pustej
drodze.


Bron Boze! Za tirem. Pół metra.
;-P

Tomcat - 10 Sty 2005, 13:00

to jest silnik z bezposrednim wtryskiem wiec sie nie nadaje do gazowania
choc teoretycznie jest to mozliwe
zobacz tu www.mitsubishiklub.pl/forum/
jezeli juz mowimy teoretycznie.. to dlaczego nie mozna zalozyc instalki z
mieszaczem, odciac te bezposrednie wtryski + emulacja co tam mu trzeba i
juz? Taki downgrade o 3 epoki:)


Mozna tez zalozyc silnik z malucha. :-)

pluton - 10 Sty 2005, 13:22

Jak masz lekka noge, to automat z klima spali ci w trasie 5,5 litra.

Nie od rzeczy bedzie tu dodac, ze przy ok.70 km/h, najlepiej na pustej
drodze.


Raczej bym powiedzial ze przy pustawej drodze, poniewaz najbardziej
paliwozerne jest przyspieszanie. Zerkam czasem na wyswietlacz
chwilowego spalania, i czy grzeje 70 czy 120, to potrafi pokazac to samo
(3.7 - 4.0) przez dlugie okresy czasu.
Moja ulubiona 'srednia podrozna' to 80. Nie spoce sie, nie zadysze,
mam czas poogladac krajobrazy i mam przyjemnosc z jazdy :)

pozdrawiam
pluton

Hektor - 10 Sty 2005, 14:26


Raczej bym powiedzial ze przy pustawej drodze, poniewaz najbardziej
paliwozerne jest przyspieszanie. Zerkam czasem na wyswietlacz
chwilowego spalania, i czy grzeje 70 czy 120, to potrafi pokazac to samo
(3.7 - 4.0) przez dlugie okresy czasu.


    To co opisujesz to zaprzeczenie istniejacych praw fizyki. Jesli
posiadasz wskaznik chwilowego zuzycia paliwa dluzej niz od wczoraj to pewnie
wiesz, ze nie jest problemem uzyskanie na nim na - nawet dluzsza - chwile
praktycznie dowolnego odczytu. Rzecz w tym, ze tylko na chwile. Silnik o
którym piszesz rzeczywiscie potrafi zaskoczyc niskim zuzyciem, ale niestety
nie przy predkosciach trzycyfrowych. Oblicz kiedys srednie zuzycie z trasy
(takiej np. 110 - 120 km/h) na podstawie tankowanego paliwa, a zobaczysz ze
nie jest tak slodko.
    Kiedys redakcja Motoru brala udzial takim samochodem w rajdzie "O
kropelce" i zdobyla na nim pierwsze miejsce z wynikiem 2,83 l/100 km ! Co
prawda w kategorii "zuzycie do masy" pierwsze miejsce mialoo Audi A6 1.9
TDI, ale i tak wynik ten uwazam za imponujacy. Z tego co pamietam to
samochód byl lekko przygotowany do tej trasy, a mianowicie: silnik zalany
Castrolem SLX, zbieznosc ustawiona "na zero" i wezsze opony. A do
klasyfikacji wchodzily pojazdy osiagajace na testowej trasie srednia powyzej
60 km/h, a wiec calkiem niezle.

Pozdrawiam
Zbigniew Kordan

CODI - 11 Sty 2005, 02:52

Witam,
Prawdopodobnie zakupie takowe auto. Czy możecie mi podpowiedziec,
czy do niego będę mógł zamontować tanią instalację gazową czy konieczna
będzie z sekwencyjnym wtryskiem gazu?


Zastanów się najpierw czy to ma sens. Jeśli umiejętnie będziesz jeździć to
auto potrafi naprawdę mało spalić.
Żaden gazownik we Wrocku nie chciał się podjąc zagazowania. Chłopaki w
Abarcie w ogóle to odradzali (3 lata temu).

Sprawdź dokładnie egzemplarz. Odpal silnik na zimno jeśli klepie i to mocno
odpusć sobie, te silniki przynajmniej w modelu do 1999 włącznie miały wadę
objawiającą się szybkim zuzyciem popychaczy (rozmawiałem o tym osobiście z
macherem z polecanym na forum mitsu). Wymiana i naprawa to ponad 4k zł. We
Wrocku nie ma kto tego auta naprawiać a byle partaczowi szkoda oddać to w
ręce. Niby autoryzowany serwis, (Mitsubishi Owczarz) egzemplarz którym się
interesowałem conajmniej raz zepsuł (w końcu gościu robił to auto w
Mercedesie i w Niemczech). Częsci są bardzo drogie zamienników jest mało
(przegladałem tylko cenniki w necie).

Ale trochę tym autkiem pojeżdziłem...w porównaniu z moim Escortem 1,5 klasy
wyżej, jak dla mnie bajka :)

Pozdrawiam
CODI

Przemek (usun _, dawne przemek@vulcan.edu.pl) - 11 Sty 2005, 03:41

gosciu na ch..j kupujesz tego misia? skoro masz zamiar wykastrowac go z
jego
najcennieszego elementu jakim jest silnik?
kup poloneza zaloz gaz i jezdzij...

To ja kupuje jakiegos misia? O kastrowaniu misiow mozesz sobie na jakiejs
grupie dla zboczencow pogadac
nie wiem czy pozdrawiac?

w zasadzie mam to w d....
Przemek

pluton - 11 Sty 2005, 12:46

posiadasz wskaznik chwilowego zuzycia paliwa dluzej niz od wczoraj to
pewnie
wiesz, ze nie jest problemem uzyskanie na nim na - nawet dluzsza - chwile
praktycznie dowolnego odczytu. Rzecz w tym, ze tylko na chwile.


Zapewne masz na mysli sekunde-kilka sekund. Ja pisze o minutach.
Poza tym czasem zeruje wskazania i widze srednia z calej,
np. 150 kilometrowej trasy. Raz (rekordowo) wyszlo mi 5.3.

Ale zazwyczaj jest to 5.5 - 5.6.

Silnik o
którym piszesz rzeczywiscie potrafi zaskoczyc niskim zuzyciem, ale
niestety
nie przy predkosciach trzycyfrowych. Oblicz kiedys srednie zuzycie z trasy
(takiej np. 110 - 120 km/h) na podstawie tankowanego paliwa, a zobaczysz
ze
nie jest tak slodko.


Niestety na naszych drogach takies sredniej nie da sie utrzymac
(tlok, jakosc nawierzchni) bez czestego hamowania
i przyspieszania. A takie zachowanie natychmiast podnosi spalanie,
i to ostro.

pozdrawiam
pluton


Strona 1 z 11