Hamulce-ktore najlepsze;)?

Widzisz archiwalną wersję wątku "Hamulce-ktore najlepsze;)?" z forum pl.misc.samochody


Strona 1 z 11

glennbp - 8 Lut 2002, 03:40

Czesc,
tak sobie troche poczytalem watek Fiat Coupe, bylo w nim troche dyskusji o
hamulcach, a jako, ze glownie dyskutuje sie o przyspieszeniach elastycznosci i
takich tam, moze warto zobaczyc co oferuja nam wspolczesne samochody pod
wzgledem hamulcow. W koncu jak by nie bylo sa one jednym z najwaznieszych
systemow w autkach.
Aha chodzi o serie a nie o sjakies cuda po big disc conversion i innych  
takich ;))
Pozdrawiam
Lukasz
Saxofon Vts sreberko

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 8 Lut 2002, 06:16

Aha chodzi o serie a nie o sjakies cuda po big disc conversion i innych
takich ;))


Calkiem niezle sa moje Brembo w Evo. Z przodu 320mm tarcza i 4-tloczkowe
zaciski, z tylu 305mm tarcza i 2-tlockzowe zaciski.

Andy

glennbp - 8 Lut 2002, 06:55

Calkiem niezle sa moje Brembo w Evo. Z przodu 320mm tarcza i 4-tloczkowe
zaciski, z tylu 305mm tarcza i 2-tlockzowe zaciski.

Andy

Hey,
no trudno zebys w EVO mial bebny z tylu ;)
A jaka droga hamowania?
Pozdrawiam
Lukasz
Saxofon Vts sreberko

Jakub Zawiła-Niedźwiecki - 8 Lut 2002, 06:55


Aha chodzi o serie a nie o sjakies cuda po big disc conversion i innych
takich ;))

Calkiem niezle sa moje Brembo w Evo. Z przodu 320mm tarcza i 4-tloczkowe
zaciski, z tylu 305mm tarcza i 2-tlockzowe zaciski.


Ej no.. spodziewałem sie po EVO 6 tłoczków z przodu i 4 z tyłu ;-) BTW: Moge
się zapytac które to EVO i ile czy kupiłes nowe czy używane?

Azrael

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 8 Lut 2002, 07:12

no trudno zebys w EVO mial bebny z tylu ;)


Tez mam :-) Do hamulca recznego.
A jaka droga hamowania?


Ze 100km/h to taka srednia, ca. 38-40m. Ale te hamulce sa przewidziane na
nieco inne uzywanie, niz dziennikarski test 100-0. Ci, ktorzy jezdzili ze
mna w Borkach moga cos o tym powiedziec ;-) Zwlaszcza o drodze hamowania
200-0 z 5 osobami na pokladzie i na ostro rozgrzanych hamulcach.

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 8 Lut 2002, 07:13





Seryjnie sa takie. Ale zawsze mozna wsadzic AP Racing :-)
BTW: Moge
się zapytac które to EVO i ile czy kupiłes nowe czy używane?


RS Evo V, kupilem nowe w '98.

Andy

Jakub Zawiła-Niedźwiecki - 8 Lut 2002, 07:17





Droga to zabawa? Chodzi mi o kupno i o używanie.... kurcze kupiłbym sobie
cos takigo jak zajeżdże mojego potforka....

Azrael

glennbp - 8 Lut 2002, 07:25

Tez mam :-) Do hamulca recznego.

ej na serio??? ;)czy zartujesz?
?

Ze 100km/h to taka srednia, ca. 38-40m. Ale te hamulce sa przewidziane na
nieco inne uzywanie, niz dziennikarski test 100-0. Ci, ktorzy jezdzili ze
mna w Borkach moga cos o tym powiedziec ;-) Zwlaszcza o drodze hamowania
200-0 z 5 osobami na pokladzie i na ostro rozgrzanych hamulcach.

Andy

No tak, sila tych zaciskow przy odpowiednio rozgrzanej tarczy moze formowac
tarcze;)
A co do testo, to prawda ze lepsze i bardziej miarodajne bylyby np.170-60 czy
co ;).
PS masz moze sjakies fajne linki do stronek z gadgetami do saxofona?
Pozdrawiam
lukasz

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 8 Lut 2002, 07:29



cos takigo jak zajeżdże mojego potforka....


Nowe Evo VII kosztowalo 210kzl, bardzo zblizona charkaterem i osiagami do
Evo V/IV nowa Impreza WRX kosztuje 175kzl (model Prodrive 190kzl). Evo V
takie jak moje jest warte gdzies 70-90kzl. Koszty utrzymania na pewno zabjia
kazdego, kto chocby m 0,5 sekundy pomysli "diesel" albo "gaz". Nie chodzi o
to, ze cos sie psuje. Ale elementy sie zuzywaja, trzeba uzywac najlepszych
olejow, etc.

Andy

Jakub Zawiła-Niedźwiecki - 8 Lut 2002, 07:38




sobie
cos takigo jak zajeżdże mojego potforka....

Nowe Evo VII kosztowalo 210kzl, bardzo zblizona charkaterem i osiagami do
Evo V/IV nowa Impreza WRX kosztuje 175kzl (model Prodrive 190kzl). Evo V
takie jak moje jest warte gdzies 70-90kzl.


Może kiedys pomyslę oparoletnim za 3-4 lata....
Koszty utrzymania na pewno zabjia
kazdego, kto chocby m 0,5 sekundy pomysli "diesel" albo "gaz".


Myślałem o dieslu, ale tylko jednym - 406 Coupe w dieslu
Nie chodzi o
to, ze cos sie psuje. Ale elementy sie zuzywaja, trzeba uzywac najlepszych
olejow, etc.


No to chyba jasne, do mojego Coupe tez uzywam najlepszego stuffu... Ale
ostatnio słyszalem że wymiana oleju w Imprezie to wydatek rzędu 7500, w EVO
tez tak?

Azrael

Marcin Czernik - 8 Lut 2002, 07:46


No to chyba jasne, do mojego Coupe tez uzywam najlepszego stuffu...


Tak z ciekawosci - jakie to coupe?

Ale

ostatnio słyszalem że wymiana oleju w Imprezie to wydatek rzędu 7500, w EVO
tez tak?


Nie wiem o ile zer za duzo wpisales.
Wymiana oleju w Imprezie kosztuje normalnie - 4,5 litra castrola slx to
chyba ze 250pln + jakies drobiazgi.
Ostatnio za przeglad po 37500 km zaplacilem 1000pln z dodatkowa wymiana
olejow w skrzyni i w moscie.

Pozdr,

Wojtek Jakóbczyk - 8 Lut 2002, 08:09


No to chyba jasne, do mojego Coupe tez uzywam najlepszego stuffu... Ale
ostatnio słyszalem że wymiana oleju w Imprezie to wydatek rzędu 7500, w EVO
tez tak?


7500? To chyba kompletny przegląd po 50.000 połączony z wymianą
"wszsytkiego"... Olej +- 250PLN, filtr 100, robocizna 20...

Piotr Sobczak - 8 Lut 2002, 08:43


Czesc,
tak sobie troche poczytalem watek Fiat Coupe, bylo w nim troche dyskusji o
hamulcach, a jako, ze glownie dyskutuje sie o przyspieszeniach elastycznosci i
takich tam, moze warto zobaczyc co oferuja nam wspolczesne samochody pod
wzgledem hamulcow. W koncu jak by nie bylo sa one jednym z najwaznieszych
systemow w autkach.
Aha chodzi o serie a nie o sjakies cuda po big disc conversion i innych
takich ;))


Seryjne P406 Coupe o ktory tu nizej wspomniano ma w wersji silnikowej V6
oraz 2.2HDI z przodu tarcze w okolicach 300mm z zaciskami 4-tloczkowymi
Brembo, z tylu klasyczne zaciski z tarczami cos w okolicach 280mm.
Rowniez P607 z V6 pod maska ma takie hamulce.

Jakub Zawiła-Niedźwiecki - 8 Lut 2002, 11:07





No to chyba jasne, do mojego Coupe tez uzywam najlepszego stuffu...

Tak z ciekawosci - jakie to coupe?


Niesety tylko Hyundai Coupe 2.0 FX  model 2000

Ale
ostatnio słyszalem że wymiana oleju w Imprezie to wydatek rzędu 7500, w
EVO
tez tak?

Nie wiem o ile zer za duzo wpisales.


Hmm tyle miało to kosztować w ASO
Wymiana oleju w Imprezie kosztuje normalnie - 4,5 litra castrola slx to
chyba ze 250pln + jakies drobiazgi.
Ostatnio za przeglad po 37500 km zaplacilem 1000pln z dodatkowa wymiana
olejow w skrzyni i w moscie.


W ASO? U mnie w serwisie Hyundaia moj ostatni przeglad kosztowal 1200 z
wymiana wszytskich plynow....

Azrael

Jakub Zawiła-Niedźwiecki - 8 Lut 2002, 11:08





No to chyba jasne, do mojego Coupe tez uzywam najlepszego stuffu... Ale
ostatnio słyszalem że wymiana oleju w Imprezie to wydatek rzędu 7500, w
EVO
tez tak?

7500? To chyba kompletny przegląd po 50.000 połączony z wymianą
"wszsytkiego"... Olej +- 250PLN, filtr 100, robocizna 20...

Tak po prostu powiedizal znajomy znajomego..... pewnie powiedział bzdurę...

Azrael

Tomcat - 8 Lut 2002, 11:13

Niesety tylko Hyundai Coupe 2.0 FX  model 2000


Czemu niestety?
Jesli mozesz podzielic sie uwagami z eksploatacji to poprosze.
Jezdze teraz Lantra 2.0, a Coupe mi sie podoba.
W ASO? U mnie w serwisie Hyundaia moj ostatni przeglad kosztowal 1200 z
wymiana wszytskich plynow....


Gdzie i po jakim przebiegu?

Pozdrawiam
Tomcat

Jakub Zawiła-Niedźwiecki - 8 Lut 2002, 11:27




Niesety tylko Hyundai Coupe 2.0 FX  model 2000

Czemu niestety?


Hmmm bo to silnik wolnossący i napęd na jedna oś, poza tym super.
Jesli mozesz podzielic sie uwagami z eksploatacji to poprosze.
Jezdze teraz Lantra 2.0, a Coupe mi sie podoba.


Hmm... zaznaczam że mam go krótko bo jakieś 9 tygodni, przejechałem w tym
czasie około 9100km w połowie w trasie w połowie po Warszawie. Hmmm trudno
mi oceniac prowadzenie, dotąd niejeździłem sportowym wózkiem, jedyne
porównanie jakie mam to różne Focusy, 106tka, Seicento, Punto... etc.  Ale
moje wrażenia sa takie, rewelacyjne zawieszenie, twarde ale bardzo
kulturalnei radzące sobie nawet z warszawskimi ulicami, samochód w zakręcie
nie pochyla się prawie w ogóle, trzyma sie drogi lepeij niz pasażer w fotelu
(który jednak ma niezłe trzymanie). Silnik... hmm  zdecydowanie brakuje mu
mocy w zakresie od 2 do 3 tys. wtedy przyspiesza jak zółw, później jest
znacznie lepiej, jednak jestem pewien że będę musiał poważnie grzebnąć w
silniku jak mi sie skończy gwarancja. Dodatkowym plusem jest rewelacyjna
skrzynia biegów, można naprawdę szybko zmieniac biegi (co z uwagi na rótkie
przełożenia jest bardzo potrzebne). Coś jeszcze? Hmmm nie wiem ile da się
tym najszybciej pojechać, na zimowych oponach jechałem dotąd 200km/h ale
jeszcze przyspieszał tylko że mi się zawze droga kończyła, jak będzie gdzie
to sprawdzę ile rozwija. Jak masz jakies pytania to pisz.
W ASO? U mnie w serwisie Hyundaia moj ostatni przeglad kosztowal 1200 z
wymiana wszytskich plynow....

Gdzie i po jakim przebiegu?


Warszawa- Blizne "Hyundai - Piotrowski"

Przegląd po 2 latach, człowiek od któreg go kupiłem w ogóle nie jeździł auto
stało w garażu miało 9tys.na liczniku. Jakis bogaty sobie kupił żeby jeździć
do kościoła chyba.

Azrael

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 12 Lut 2002, 09:28

Tez mam :-) Do hamulca recznego.
ej na serio??? ;)czy zartujesz?
?


Na serio. Wnetrze dzwona tylnych tarcz stanowi beben do hamulca recznego.
Podobne rozwiazanie ma wiele modeli BMW.
PS masz moze sjakies fajne linki do stronek z gadgetami do saxofona?


Niestety :-(

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 12 Lut 2002, 09:31



ostatnio słyszalem że wymiana oleju w Imprezie to wydatek rzędu 7500, w
EVO
tez tak?


Za przeglad w ASO nigdy nie zaplacilem wiecej niz 700-800zl (olej Castrol
SLX) z gratami.  Ponad 2000 kosztowal przeglad z wymiana rozrzadu.

Andy

Rafal Wlodarczyk - 12 Lut 2002, 20:43




Andy, powiedz mi ile Ci to EVO pali. Nie to zebym tak sie martwil ale
wlasnie czytalem PCOTY z CAR i tam stwierdzili, ze EVO VII podczas spokojnej
(w miare) jazdy autostrada robil ok. 150 mil z baku. To brzmi troche malo
:-(

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 13 Lut 2002, 05:53


Andy, powiedz mi ile Ci to EVO pali. Nie to zebym tak sie martwil ale
wlasnie czytalem PCOTY z CAR i tam stwierdzili, ze EVO VII podczas
spokojnej
(w miare) jazdy autostrada robil ok. 150 mil z baku. To brzmi troche malo
:-(


Bo jest malo. Co prawda Evo VII ma nominalnie 48l baku (Evo V ma 50l, ale
daje sie wyjezdzic max 46l). Mi Evo pali w trasie od 8l/100km do 18l/100km
(przy szybkiej jezdzie gdzies w zakresie 11l-15l). W miescie pali 13,5l-17l
(zaleznie od mojego nastroju). Wjedzie po kretym torze szutrowym lub
sniezno/lodowym (jazda w ciaglym poslizgu), caly czas jedynka lub dwojka,
pali okolo 30l/100km.

Andy

Rafal Wlodarczyk - 13 Lut 2002, 10:06


Bo jest malo. Co prawda Evo VII ma nominalnie 48l baku (Evo V ma 50l, ale
daje sie wyjezdzic max 46l). Mi Evo pali w trasie od 8l/100km do 18l/100km


To troche slabo. noim po miescie przy ostrej jezdzie robie jakies 250 mil z
baku. To tym EVO bym zagladal na stacje prawie dwa razy czesciej :-(
Troche upierdliwe :-((

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki - 14 Lut 2002, 04:09

To troche slabo. noim po miescie przy ostrej jezdzie robie jakies 250 mil
z
baku. To tym EVO bym zagladal na stacje prawie dwa razy czesciej :-(
Troche upierdliwe :-((


Czyli, biorac pod uwage 60l baku, pali ci tyle co Evo. Ale faktycznie, maly
bak to spora upierdliwosc.

Andy

Rafal Wlodarczyk - 14 Lut 2002, 19:09


Czyli, biorac pod uwage 60l baku, pali ci tyle co Evo. Ale faktycznie,
maly
bak to spora upierdliwosc.


No wlasnie. O spalanie sie specjalnie nie martwie. W najgorszych czasach to
bylo max. $30 za bak. Obecnie ok. $20. Ale czeste tankowanie jest troche
upierdliwe. Szczegolnie podczas dlugich wycieczek autostrada.


Strona 1 z 11